Menu

نوبت دهی و پذیرش

شماره های تماس جهت تعیین نوبت در مرکز مشاوره روان آوا، شعبات تهران

شعبه قلهک( شمال و شمال شرق تهران؛ قلهک- جنب مترو قلهک- مرکز مشاوره روزنه (رهیار)
02188253229-09360695153

شعبه گیشا ( غرب و شمال غرب تهران؛ گیشا- جلال آل احمد- مرکز مشاوره شیوا)

02188253229-09360695153

 

شعبه صادقیه (غرب تهران؛ ضلع شمالی ایستگاه مترو صادقیه- مرکز مشاوره فرحبخش)

02188253229-093606951530

تلفن مشاوره ای هوشمند9092301369

خدمات تخصصی ما

مشاوره ازدواج

مشاوره
پیش از ازدواج

مشاوره خانواده

درمان اختلالات روانی و رفتاری
مشاوره تحصیلی وکنکور
مشاوره شغلی

آموزش مهارت های زندگی

مشاوره کودک و نوجوان

بازی درمانی و افزایش خلاقیت در کودکان

خدمات ما در یک نگاه

مشاوره فردی و مشاوره گروهی
ارزیابی هوش
روانشناس کودک
ارزیابی شخصیت
برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه عموم
برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه متخصصین

آموزش والدین
همکاری با مدارس
همکاری با مهدکودک ها
انجام پروژه های تحقیقاتی

تاریخچه مکاتب روانشناسی

پوچی | Absurdity

پوچی و بی معنایی یکی از نگرانی های مسلم هستی و دلواپسی غایی ست. اگر باید بمیریم، اگر خود باید دنیایمان را بنا کنیم، اگر هر یک در جهانی بی تفاوت به ما مطلقاً تنهاییم، پس زندگی چه معنایی دارد؟ چرا زندگی می کنیم؟ چطور باید زندگی کنیم؟

مرکز مشاوره 0 53680 امتیاز مطلب: 3.6

پوچی و بی معنایی یکی از نگرانی های مسلم هستی و دلواپسی غایی ست. اگر باید بمیریم، اگر خود باید دنیایمان را بنا کنیم، اگر هر یک در جهانی بی تفاوت به ما مطلقاً تنهاییم، پس زندگی چه معنایی دارد؟ چرا زندگی می کنیم؟ چطور باید زندگی کنیم؟ اگر هدفی مقدر و از پیش تعیین شده وجود ندارد، پس هر یک از ما باید معنای خویش را در زندگی بسازیم. ولی آیا معنایی که خود برای خویشتن می آفرینیم، بنیه ی لازم برای تاب آوردن این زندگی را دارد؟ این تعارض پویای اگزیستانسیال ریشه در معمای مخلوقی در جستجوی معنا دارد که به درون جهانی خالی از معنا افکنده شده است. 

مرگ | Death

واضح ترین و قابل درک ترین دلواپسی غایی است. اکنون وجود داریم، ولی روزی می رسد که دیگر نیستیم. مرگ خواهد آمد و گریزی از آن نیست. حقیقت هولناکی است و ما با وحشت مرگ به آن پاسخ می دهیم.

مرکز مشاوره 0 50085 امتیاز مطلب: 4.6

یالوم معتقد است مرگ همواره مفهومی مهم بوده و خواهد بود. وی می گوید نگرش ما نسبت به مرگ بر شیوه ی زندگی و تکاملمان و شیوه ی از توان افتادن و بیمار شدنمان اثر می گذارد. در اینجا به دو موضوع اساسی مطرح می شود که هر یک تأثیر عمده ای بر کار روان درمانی دارند:

1. زندگی و مرگ به یکدیگر وابسته اند؛ همزمان وجود دارند، نه اینکه یکی پس از دیگری بیاید؛ مرگ مدام زیر پوسته زندگی در جنبش است و بر تجربه و رفتار آدمی تأثیری فراوان دارد.

2. مرگ سرچشمه اصلی و آغازین اضطراب است و در نتیجه منشاء اصلی ناهنجاری روانی نیز هست.

 

آزادی | Freedom

«آزادی» در مفهوم اگزیستانسیالش، فقدان ساختار خارجی ست. به این ترتیب فرد بر خلاف تجربیات روزمره، دیگر به جهانی موزون و ساختاریافته که پردازشی سرشتی دارد وارد نمی شود و حتی آن را ترک می کند.

مرکز مشاوره 0 49322 امتیاز مطلب: 4.4

آزادی دلواپسی غایی دیگری است که کمتر قابل درک است. معمولاً آزادی را مفهومی کاملاً مثبت و خالی از ابهام تصور می کنیم. آیا انسان در سراسر تاریخ ثبت شده اش در حسرت آزادی و ستیز برای آن نبوده است؟ با وجود این، وقتی آزادی را از منظر غایی می نگریم، چشم ها با هراس خیره می ماند.

تنهایی | Loneliness

تنهایی اگزیستانسیال، دره ای ست که از راه های مختلف می توان به آن نزدیک شد. رویارویی با مرگ و آزادی، ناگزیر آدمی را به آن دره راهنمایی خواهد کرد.

مرکز مشاوره 0 44737 امتیاز مطلب: 3.7

افراد اغلب از دیگران و از اجزای خود جدا می افتند، ولی در عمق این جدا افتادگی ها، تنهایی اساسی تری جای دارد که به هستی مربوط است، تنهایی که به رغم رضایت بخش ترین روابط با دیگران و به رغم خودشناسی و انسجام درونی تمام عیار، همچنان باقی است. تنهایی اگزیستانسیال به مغاکی اشاره دارد که میان انسان و هر موجود دیگری دهان گشوده و چلی هم نمی توان بر آن زد. همچنین بر تنهایی ای اشاره دارد که بسیار بنیادی تر و ریشه ای تر است: جدایی میان فرد و دنیا. «جدایی از دنیا» که عبارت درستی به نظر می رسد، هنوز گنگ و مبهم است.

RSS

مشاوره ازدواج

مشاوره تحصیلی

آموزش مهارت های زندگی

مرکز مشاوره

طبقه بندی قرباني های قلدری

قربانیان قلدری، قرباني تحريك آميز، قربانی تحريك كننده، قرباني منفعل، قربانی سلطه پذير، دانش آموز سلطه پذیر، دانش آموز تو سری خور، کودک تو سری خور

طبقه بندی قرباني های قلدری

دن اولويوس نشان داد كه دو نوع قرباني رفتار قلدرانه وجود دارد.

 قرباني منفعل/ سلطه پذير


شايعترين نوع قرباني است كه نسبتاً نيز پرخاشگر است و اينگونه به نظر مي رسد كه اين قربانيان هيچ اقدامي به منظور ايجاد حملات نمي كنند و در برابر عاملين قلدري مقابه به مثل و تلافي نمي كنند. به اين دليل قابل توجه است كه او بعنوان يك فرد احساس بي ارزشي و ناايمني مي كند، معمولاً اين دانش آموز اگر مورد حمله قرار بگيرد و يا به او توهين شود تلافي نمي كند. معمولاً گرايش به نشان دادن يك الگوي واكنش مضطرب به قلدري دارد و ممكن است به لحاظ فيزيكي از فرد قلدر ضعيف تر باشد.

قرباني تحريك آميز ( تحريك كننده)


اولويوس براساس گزارشات معلمان قربانيان تحريك آميز را اينگونه توصيف كرد؛ تندخو، بي قرار و رفتار به شيوه اي كه دانش آموزان قلدر را تحريك مي نمايند، اين دسته از قربانيان هنگامي كه توسط همسالان خود مورد قلدري و پرخاش واقع مي شوند گرايش به حمله متقابل دارند. اين نوع قرباني نيز الگوي واكنشي مضطربي از خود نشان مي دهد اما ممكن است به فرد قلدر پرخاشگري كند و ممكن است سبب تحريك و تنش در ميان همسالان شود و ممكن است بيش فعال باشد و يا رفتار ناخوشايندي از جانب همكلاسي ها و معلمان دريافت كند بنابراين، وي در حال جلب توجه فرد قلدر به خود مي باشد.

 

چاپ
38246 به این مطلب امتیاز دهید:
4.5

لطفا برای ارسال نظر وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید

x
soap2day