Menu

مشاوره زناشویی

نوبت دهی و پذیرش

شماره های تماس جهت تعیین نوبت در مرکز مشاوره روان آوا، شعبات تهران

شعبه قلهک( شمال و شمال شرق تهران؛ قلهک- جنب مترو قلهک- مرکز مشاوره روزنه (رهیار)
02188253229-09360695153

شعبه گیشا ( غرب و شمال غرب تهران؛ گیشا- جلال آل احمد- مرکز مشاوره شیوا)

02188253229-09360695153

 

شعبه صادقیه (غرب تهران؛ ضلع شمالی ایستگاه مترو صادقیه- مرکز مشاوره فرحبخش)

02188253229-093606951530

تلفن مشاوره ای هوشمند9092301369

خدمات تخصصی ما

مشاوره ازدواج

مشاوره
پیش از ازدواج

مشاوره خانواده

درمان اختلالات روانی و رفتاری
مشاوره تحصیلی وکنکور
مشاوره شغلی

آموزش مهارت های زندگی

مشاوره کودک و نوجوان

بازی درمانی و افزایش خلاقیت در کودکان

خدمات ما در یک نگاه

مشاوره فردی و مشاوره گروهی
ارزیابی هوش
روانشناس کودک
ارزیابی شخصیت
برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه عموم
برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه متخصصین

آموزش والدین
همکاری با مدارس
همکاری با مهدکودک ها
انجام پروژه های تحقیقاتی

مقالات مشاوره زناشویی

چرا زن و شوهرها گاهی حرف هم را نمی فهمند؟

چرا زن و شوهرها گاهی حرف هم را نمی فهمند؟

شناخت الگوهای ذهنی مقدمه ای بر داشتن رابطه زناشویی موثر است

الگوی زناشویی افراد چگونه شکل می گیرد؟

چرا افراد نسبت به روابط زناشویی نگرش متفاوتی دارند؟

نگرش متفاوت در روابط زناشویی چگونه ایجاد می شود؟

 

این موارد و سوالاتی مانند این ها همواره وجود دارد و برای اینکه بدانیم الگوی روابط زناشویی چگونه شکل می گیرد بهتر است نگاهی به روند رشد یک انسان داشته باشیم.

فردی که در یک خانواده متولد می شود معمولاً تمامی رفتارهایش از مشاهداتی که از والدین دارد شکل می گیرد. این مشاهدات به مرور تکرار می شوند و پس از مدتی فرد رفتاری را که انجام می دهد حتی اگر یک غذا خوردن ساده باشد بر اساس مشاهداتش و مانند والدینش خواهد شد.

می توان گفت یادگیری مشاهده ای به عنوان یک روش یادگیری در انسان اولین سنگ بنای شکل گیری الگوهای رفتاری است و در این میان بسیاری از این الگوها قطعاً خوب است و کارکرد مثبتی خواهد داشت ولی برخی از آنها می توانند اثرات مخرب داشته باشند.

به عنوان مثال الگوی تعامل با یکدیگر و کمک گرفتن و کمک دادن به دیگر اعضای خانواده می تواند الگویی مثبت باشد که فرد با مشاهده آن الگو را در خود درونی می کند به این معنی که این رفتار از او به احتمال بسیار سر خواهد زد و او این رفتار را انجام خواهد داد. از سوی دیگر الگوی جنگ و گریز بین اعضای خانواده می تواند به عنوان یک نوع الگوی مخرب و با تکرار فراوان سبب شود فرزندان با این الگو بیشتر خو بگیرند و به احتمال فراوان این رفتار را در خود درونی سازی کرده و آن را در روابط عاطفی و زناشویی خود تکرار نمایید به این شکل فرد با قرار گرفتن در معرض یک الگوی غلط، رفتار غلطی را خواهد آموخت و الگوی رابطه زناشویی در آینده به این شکل دگرگون خواهد شد.

تا اینجا با یک روند نرمال و طبیعی روبرو هستیم و انسان که موجودی اجتماعی است ناگزیر از ارتباط با اطرافیان است و در این روابط اجتماعی خواه نا خواه الگوهای غلطی و ناکارآمدی نیز در کنار الگوهای مثبت و کارآمد شکل خواهد گرفت.

آنچه که لازم است افراد بدانند این است که روند یادگیری اینگونه الگوها خود ممکن است به صورتی اتوماتیک و خودکار به عنوان یک عادت ناخودآگاه در آمده باشد و اگر زوجین این الگوها را شناسایی نکنند می توانند با تکرار برخی رفتارها به احتمال بسیار رفتارها و تعاملات منفی را در رابطه با دیگری رقم بزنند.

شناخت این الگوها به تنهایی نیز میسر است اما ممکن است زمانبر و طولانی شود بنابراین توصیه می شود برای شناسایی این الگوها با یک مشاور خانواده در ارتباط باشید که در این زمینه مرکز مشاوره روان آوا مشاورین حرفه ای و متخصصی دارد و افراد می توانند با مشاوره فردی، مشاوره خانواده، مشاوره زناشویی و مشاوره زوجین برای تسریع در این شناخت اقدام نمایند.

در بسیاری از موارد عدم آگاهی به شناسایی این الگوها می تواند منجر به تکرار شکل دیگری از این الگوها و ایجاد آسیب در خانواده شود. البته باید خاطر نشان کنیم آگاهی به خودی خود، لازم است اما کافی نیست و پس از آن فرد مهارت هایی را نیز باید فراگیرد. برای یادگیری این مهارت های مهم نیازمند مشاوره فردی و مشاوره خانواده با یک متخصص مشاوره خانواده هستیم که این فرایند را با او برنامه ریزی، اجرا و به پایان برسانیم. انجام این کار برای یک رابطه زناشویی عاری از مشکل و یا یک رابطه زناشویی که به تازگی شکل گرفته است به شدت توصیه می شود.

گروه مشاورین مرکز مشاوره روان آوا، برای پاسخگویی به جامعه هموطنان به صورت حضوری و آنلاین مشاوره برگزار می نماید. در صورت نیاز شما می توانید با مراجعه به سایت مرکز مشاوره روان آوا و مشاوره در تهران و مشاوره در گرگان، لیست شعبات فعال را شناسایی و با کمک گرفتن از متخصصین مرکز هم در شهر تهران و سایر شهرها، مانند شهر گرگان نسبت به دریافت نوبت مشاوره فردی، مشاوره خانواده، مشاوره زناشویی و مشاوره ازدواج اقدام نمایید.

 

 

مطلب قبلی تفاوت روانکاوی، روانپزشکی، روانشناسی و مشاوره
چاپ
241 به این مطلب امتیاز دهید:
هیچ امتیازی موجود نیست

لطفا برای ارسال نظر وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید

x

مشاوره ازدواج

مشاوره تحصیلی

soap2day